När du träffat botten, Kom ihåg mig då...

onsdag 28 januari 2009

Glöd..



Om 8 dagar sitter vi där..Mamma, pappa, moster och alla fem syskonen med varsin rödros i handen på rad i kyrkbänken, med våra blickar ned mot golvet. Får en klump i magen av att bara tänka på det. Ögonen tåras och jag får ont i hela kroppen..första gången vi gör nått sådant här tillsammans..kommer vara mycket känslor känner jag. Suck! Försöker att inte tänka på det, men det är svårt. Var och köpte lite alkohol och glass förut. Bestämde mig för att ha en myskväll med mig själv medans mina Örebrogäster är på sin konsert. Riktigt skönt faktiskt. Ligger här ibland alla mina kuddar med tända ljus och kollar på tvn, samtidigt som jag skriver detta. Önskar att det vore helg nu..kommer bli en kanon helg känner jag på mig. Får dock se hur det blir med festen på fredag..känner mig inte så peppad inför den. Men våran lilla delifest hos Lilja på lördag kommer bli helt underbart känner jag. Den är jag riktigt peppad inför. Ska åka till Lilja några timmar innan och sitta och snacka skit och smådricka. Lilja är en riktig pärla av guld hon! :) Sen på söndag så får man träffa Oscar några timmar..han är uppe i huvudstaden överdagen för att gå på arbetsintervju på Cinderella. I Hope the job is yours!! Blir Oscar mys på dagen och en kvällsfika innan han åker hem till Örebro igen.






" Denna tanke är allt för förbjuden, hemlig och oviss,
levande ljus med en låga av värme.
Värme så långt borta men ändå så nära..så nära..

Men försiktigt..
Försiktigt man ska aldrig leka med elden..

Jag önskar...

Jag hoppas...
Jag vill...
Vindarna blåser ifrån väster och mina kinder blir röda,

Snön gnistrar under mina sulor.
Stjärnorna som jag ser på med mina ögon är bland det vackraste som dess iris har skådat..

Jag vill frysa stunden till is för några sekunder...
Jag vill andas och känna stillheten alldeles, alldeles intill mig.."

1 kommentar:

Lena Jovander sa...

KRAM gumman.. Hoppas din heög blir kul i alla fall... Finns här!!!
PS Du måste ju lägga till att du följer min blogg jue ;) DS