När du träffat botten, Kom ihåg mig då...

måndag 3 november 2008

Man gör som alla andra och försöker att bli van..

Det är kallt utanför fönstret, Nynäsvägen är full med bilar.. Och här ligger jag fortfarande nerbäddad med två täcken, och säkert 7kuddar under mig.
Jag tycker fortfarande att det känns väldigt konstigt att bo i Stockholm, och jag vet nu att det här är inte staden för mig. Men jag tänker att bo här ett litet tag till, Stockholm får en chans till. Men inte förevigt.
Hemma i Örebro är man någon, man har ett namn, man är någon när man går där på köpmangatan upp och drottninggatan ner. Men här i Stockholm är man bara en av hundratusentals. Man känner sig väldigt lätt ensam här, fast man inte är det. Varje dag tänker jag - Men vad gör jag här?. Och något riktigt ordentligt svar får jag inte upp i mitt huvud. Och när jag är hemma i Örebro ställer jag mig samma fråga - Vad gör jag här. Och får massvist med svar uppe i mitt huvud. Jag har min hela familj där,min släkt och nästan alla mina vänner..Dom jag älskar mest i livet.
Känner mig så otroligt klyven som människa. Jag vet varken ut eller in, upp eller ner vad jag vill.


Imorgon flyttar jag igen, till min nya fina nyrenoverade lägenhet. Det kommer bli bra tror jag. Kommer bli så fint!

Hade en otroligt fin vecka förra veckan. Och den spenderades mestadels med någon som får mig att le. Att få vakna med dig vid min sida på morgonen och se ditt fina ansikte och ditt blonda rufsiga hår det första man gjorde, var helt underbart. Alla våra samtal om livet, om visäntliga och ovisäntliga saker betyder mycket. Och jag skulle ALRDIG kasta bort det, som om det inte betydde någonting genom att vara med någonannan. Och det gör ont i mig när du tror det.För jag gjorde verkligen INGENTING! För det är med dig jag vill prata om livet, om politik, om allt mellan himmel och jord. Med dig!


Sista kvällen på jobbet, sen långledig tills nästa måndag. Ska bli oerhört skönt. Åker hem till Örebro på Onsdag och stannar tills söndagkväll eller måndagmorgon. Min lilla guddotter fyller ett år på Onsdag. Fan va ett år har gått fort. Känns som om det var igår jag såg Alva för första gången där på BB.

Whit love. / J.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ge Stockholm en chans.. du kan ju alltid flytta hem igen. vad händer i helgen då?=) jag är hemma i helgen får fan ses snart!!=)

Anonym sa...

tänker på dig!! gör det som känns bra för dig!! jag kommer sakna dig om du bestämer dig för att flytta hem till örebro igen!! vi måste ses utanför jobbet snart!
Kram