När du träffat botten, Kom ihåg mig då...

måndag 9 mars 2009

Efter att ha jobbat två timmar övertid idag med en huvudvärk som gjort att jag har gått och kisat med ögonen sen i morse så kom jag äntligen hem. Dök ner i sängen nästan direkt och somnade..och vaknade nästan 4 timmar senare. Så skönt. Har fortfarande en dov huvudvärk men hoppas den har försvunnit tills i morgon bitti. På lördag smäller det. Då ska jag sluta snusa. Eller försöka iaf. Vill verkligen fast det är grymt gott. Men nu så har jag och två av mina jobbarkompisar bildat en liten pakt. Vi ska klara detta och peppa varandra. Ska sätta ett kryss på sluta snusa/röka schemat som söta Henrik har gjort i ordning på jobbet varje dag från och med lördag. Och varannan dag eller nått sånt ska jag ta ut 80:- och dom 100:- sen ska vi lägga pengarna i varsin burk hemma. Och spara allt. Och jag ska ha mest pengar i burken och mest kryss på schemat. Så ska det bli! I hope. Men vill man så går det...
Nej nu ska jag väl sova. Klockan börjar bli ganska sent..Men inge roligt att sova ensam..
Kom, vi kan stå i fönstret natten igenom och skicka lampsignaler till glomuppen i lägenheten mitt emot.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med ditt sluta snusa projekt :)

Anonym sa...

Det klarar du! Kom ihåg att man bara kan vara fysiskt abstinent i 21 dagar, därefter sitter det bara i huvudet och huvudet bestämmer du sju själv över. Ta med dig Em i projektet också.. den där damen har ett allt för högt nikotinintag.

Good luck sweet!

p.s. Har du missat att du är utmanad?

Anonym sa...

Jag skickat signaler till glomuppen i meningen 'jag är med någon som är mö snyggare än dig så sluta glo'. Snart kommer jag igen så att vi kan tända&släcka lite mer!