När du träffat botten, Kom ihåg mig då...

torsdag 19 mars 2009

Fjärde dagen..

Nu har jag varit utan nikotin sen i måndags. Alltså fyra dagar. Och dom andra tre dagarna har gått hyfsat. Men idag, fy fan alltså! Har varit helt stirrig hela dagen, mitt hjärta har rusat i väg i omgångar. Hjärtklappning. Var tvungen att googla det..och då stog det så här:

"Abstinens kan yttra sig på flera sätt. Hjärtklappning, sömnlöshet, yrsel, huvudvärk, svettningar, trötthet, ilska, gråtmildhet och ökad aptit är inte ovanligt. En del känner sig rastlösa och har svårt att koncentrera sig. Andra upplever sorg och saknad. Håll ut! Besvären går över efter några veckor. "

Hjärtklappning? Ja. Check!
Huvudvärk? Ja. Check!
Gråtmildhet? Ja. Check!
Ilska? Njaa.. inte så farligt.
Ökad aptit? Nej. Faktiskt inte.
Rastlös? ALLTID! Check!

Besvären går över efter några veckor. NÅGRA VECKOR!!!???!!???!!!??!!! fast det är det väl värt.

Till mig själv:
Jenny du fixar detta! Du är bäst! Du kommer klara detta! Se så bra det har gått dessa fyra dagar. Du klarar det! Så enkelt är det! Tänk på allt snuskigt med snus. SNUSkigt! bläää!!!!


Men jag ska fan klara det. Finns inget val. Det bara är så. Har ju även en liten överraskning att se fram emot om jag fixar det. Och det ska jag! Så är det bara.



Vill känna dina mjuka händer över min hud. Vill dra mina fingrar genom ditt mjuka hår..Vill känna din parfym i min näsa. Vill andas in dina utandningar..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja hon är ju snart 9 månader.
Hur trivs du i sthlm?
kram